|
Het is nu wo sep 08, 2010 5:06 am
|
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Rensdus
24x2.5
|
 kapot!
Ik kwam er deze week achter dat de beugel waarmee m'n voorspatbord vastzit onderop het balhoofd is afgebroken. Nu was het ook een beugeltje van niks, maar goed.  Is dit een bekende kwaal bij het gebruik van een springer voorvork? Een maat van me was in de veronderstelling dat het spatbord, juist door dit beugeltje, niet genoeg ruimte had om te bewegen wanneer de vork in veert. Persoonlijk lijkt me dit stug, aangezien de spinger fabrikesstandaard is, en er dan heus wel iemand op gelet zou hebben. Waar ik zelf aan denk qua oorzaak is de ophanging van mn koplamp. Deze stak vrij veer door naar bedenden, en heeft een deuk geslagen in mn spatbord, (foto vd binnenkant), waardoor ik vermoed dat de boel is gaan wringen en het beugeltje daardoor is afgescheurd.  Wie heeft er een mening? Groeten, Rens.
_________________ Rock on! \m/
|
| ma jan 04, 2010 11:53 pm |
|
 |
|
@!!
20
|
 Re: kapot!
Heb je misschien ook een foto van de zijkant van het hele wiel? Zoals het nu op mij overkomt heeft die vriend gelijk. Het beugeltje blokkeert het inveren van je vork, maar dit heeft ook te maken met of je ook nog spatbord beugels erop hebt. het wiel scharniert ten opzichte van het frame als de vork inveert en als het spatbord aan het wiel vastzit dan beweegt dat mee. Als ie dan ook nog aan het frame vastzit gaat t ergens kapot. Zit het origineel zo of heb je het zelf zo gemaakt?
|
| di jan 05, 2010 10:47 am |
|
 |
|
Rensdus
24x2.5
|
jup! deze:  of deze:  Het spatbord zit met 2 beugels aan de as, en eentje onder het balhoofd vast. Hoe het nu zit is, voor zover ik weet, standaard vanuit de fabriek. Als het inderdaad zo is dat beide manieren van monteren samen niet werken, wat is dan wijsheid? Hij zit nu alleen met de 2 beugels op de as, maar dat schuift en wiebelt nogal, dat vind ik eerlijk gezegd ook niks. bedankt alvast!
|
| di jan 05, 2010 12:46 pm |
|
 |
|
Mudfoot
24x3
Geregistreerd: zo maart 02, 2008 6:21 pm Berichten: 105 Woonplaats: Duh Naag
|
Citaat: Is dit een bekende kwaal bij het gebruik van een springer voorvork? Yep. Citaat: Een maat van me was in de veronderstelling dat het spatbord, juist door dit beugeltje, niet genoeg ruimte had om te bewegen wanneer de vork in veert. Persoonlijk lijkt me dit stug, aangezien de spinger fabrikesstandaard is, en er dan heus wel iemand op gelet zou hebben.
Niet dus, het is een design-foutje. Een betere oplossing is te vinden op (nieuwere) KK Roadsters; die hebben een boutje dat met een oog aan de springer-as hangt, het spatscherm hangt dan aan die bout en kan dus vrij meebewegen met de vork. Je kan het kapotte beugeltje vervangen door een stripje dik rubber of stevig leer. 
_________________ Mudslide on BR&K! o<=\o - http://www.myspace.com/mudfooot
|
| di jan 05, 2010 3:59 pm |
|
 |
|
Rensdus
24x2.5
|
Mudfoot schreef: Citaat: Is dit een bekende kwaal bij het gebruik van een springer voorvork? Yep. Citaat: Een maat van me was in de veronderstelling dat het spatbord, juist door dit beugeltje, niet genoeg ruimte had om te bewegen wanneer de vork in veert. Persoonlijk lijkt me dit stug, aangezien de spinger fabrikesstandaard is, en er dan heus wel iemand op gelet zou hebben.
Niet dus, het is een design-foutje. Een betere oplossing is te vinden op (nieuwere) KK Roadsters; die hebben een boutje dat met een oog aan de springer-as hangt, het spatscherm hangt dan aan die bout en kan dus vrij meebewegen met de vork. Je kan het kapotte beugeltje vervangen door een stripje dik rubber of stevig leer.  Dat is eigenlijk wel erg slecht zeg! Daar hadden ze dan ondertussen wel wat op kunnen verzinnen. Thanx voor de tip in ieder geval, ik ga er eens even naar kijken!
|
| di jan 05, 2010 11:43 pm |
|
 |
|
JB
26 x 2.125
Geregistreerd: ma sep 11, 2006 5:30 am Berichten: 537 Woonplaats: Boxtel
|
Geen designfoutje. Een montagefoutje. Ik heb bij het afmonteren van de fiets over het hoofd gezien dat het spatbord verkeerd gemonteerd zat. Bij een springervork steek je de spatbordlip onder in de stuurbuis. Dan gaat de bout er door. Op die manier hangt het scharnierend zonder dat het kan gaan schuiven. (wel een lik vet gebruiken, tegen het piepen)
Ik heb inmiddels contact met Rens gehad. Ga het weer netjes voor hem in orde maken.
_________________ JB Special
Bike Hot-Rod garage
Be like me, be different.
|
| vr jan 08, 2010 1:42 pm |
|
 |
|
Mudfoot
24x3
Geregistreerd: zo maart 02, 2008 6:21 pm Berichten: 105 Woonplaats: Duh Naag
|
^ I stand corrected. Bedankt Johan, weer wat geleerd. 
_________________ Mudslide on BR&K! o<=\o - http://www.myspace.com/mudfooot
|
| vr jan 08, 2010 2:04 pm |
|
 |
|
Rensdus
24x2.5
|
JB schreef: Geen designfoutje. Een montagefoutje. Ik heb bij het afmonteren van de fiets over het hoofd gezien dat het spatbord verkeerd gemonteerd zat. Bij een springervork steek je de spatbordlip onder in de stuurbuis. Dan gaat de bout er door. Op die manier hangt het scharnierend zonder dat het kan gaan schuiven. (wel een lik vet gebruiken, tegen het piepen)
Ik heb inmiddels contact met Rens gehad. Ga het weer netjes voor hem in orde maken. Klopt! En dat getuigt ook maar weer van de goede service die ik van Johan gewend ben! Nu nog een gaatje in mn agenda vinden.... 
|
| vr jan 08, 2010 4:26 pm |
|
 |
|
Rensdus
24x2.5
|
Zo, het is weer gefixt.
Vanmorgen even op en neer geweest naar Boxtel.
Johan heeft het beugeltje vervangen en mn spatbord opnieuw gemonteerd. Ook mn standaard die lam bleek te zijn is door hem vervangen en mn ketting is nog een keertje (goed) gesteld en allemaal free of charge!
Zoals ik al eerder zei: uitstekende service en een lekker bakje koffie toe! We gaan hem missen als hij naar het oosten des lands gaat verhuizen denk ik.
Johan, Bedankt weer!
|
| za jan 30, 2010 1:43 pm |
|
 |
|
JB
26 x 2.125
Geregistreerd: ma sep 11, 2006 5:30 am Berichten: 537 Woonplaats: Boxtel
|